CLV гэж юу вэ? (Хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнэ)

CLV (Customer Lifetime Value) гэдэг нь үйлчлүүлэгч компанитай харилцах бүх хугацаанд компанийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээнд зарцуулахаар хүлээгдэж буй нийт мөнгөн дүн юм.

CLV гэж юу вэ? (Хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнэ)

CLV (Customer Lifetime Value) гэдэг нь үйлчлүүлэгч хамтран бизнес хийх хугацаандаа компанийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээнд хэр их мөнгө зарцуулахыг тооцдог хэмжүүр юм. Энэ нь компаниудад үйлчлүүлэгчдийнхээ урт хугацааны үнэ цэнийг ойлгож, тэднийг олж авах, хадгалахад хэр их хөрөнгө оруулалт хийх талаар шийдвэр гаргахад тусалдаг. Энгийнээр хэлбэл, энэ нь компаниудын хувьд үйлчлүүлэгч нь тэдний хувьд хэр үнэ цэнэтэй болохыг цаг хугацааны явцад олж мэдэх арга юм.

Хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнэ (CLV) нь харилцагчийн харилцааны бүх хугацаанд бизнест авчирсан нийт үнэ цэнийг хэмждэг бизнесийн хэмжүүр юм. Энэ нь бизнес эрхлэгчид үйлчлүүлэгчдийнхээ урт хугацааны үнэ цэнийг ойлгож, маркетинг, борлуулалт, харилцагчийн үйлчилгээний стратегийн талаар мэдээлэлтэй шийдвэр гаргахад тусалдаг тул хянах чухал хэмжүүр юм.

CLV нь хэрэглэгчийн захиалгын дундаж үнэ, хийсэн гүйлгээний тоо, бизнестэй харилцах харилцааны дундаж хугацаа зэрэг янз бүрийн хүчин зүйлийг харгалзан үздэг. CLV-ийг тооцоолсноор бизнесүүд хамгийн үнэ цэнэтэй үйлчлүүлэгчдээ тодорхойлж, тэднийг хадгалахад нөөц хөрөнгө оруулалт хийж, улмаар үйлчлүүлэгчдийн үнэнч байдал, орлогыг цаг хугацааны явцад нэмэгдүүлэх боломжтой.

Энэ нийтлэлд бид CLV-ийн тухай ойлголт, түүний ач холбогдол, бизнесүүд үүнийг хэрхэн тооцоолж өөрт ашигтайгаар ашиглах талаар илүү гүнзгий судлах болно. Бид мөн хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнийг сайжруулах шилдэг туршлагууд болон бизнесийн өсөлтийг дэмжих CLV-ийг ашиглах стратегийн талаар ярилцах болно.

CLV гэж юу вэ?

тодорхойлолт

Хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнэ (CLV) нь хэрэглэгчийн амьдралынхаа туршид компанийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээнд зарцуулах нийт мөнгөний хэмжээг хэмжихэд ашигладаг бизнесийн хэмжүүр юм. Үндсэндээ CLV гэдэг нь тухайн харилцагчийн харилцааны явцад бизнест бий болох цэвэр ашгийн таамаглал юм.

CLV нь хэрэглэгчийн худалдан авалтын дундаж утгыг тухайн хугацаанд худалдан авалт хийхээр хүлээгдэж буй тоогоор үржүүлээд, дараа нь энэ тоог харилцагчийн бизнестэй харилцах харилцааны таамагласан уртаар үржүүлэх замаар тооцоолно.

ач холбогдол

CLV нь үйлчлүүлэгчдийнхээ урт хугацааны үнэ цэнийг ойлгоход тусалдаг тул бизнесийн хувьд чухал хэмжүүр юм. Үйлчлүүлэгчдийнхээ CLV-ийг мэдсэнээр бизнесүүд үйлчлүүлэгчээ олж авах, хадгалахад хэр их мөнгө зарцуулах талаар мэдээлэлтэй шийдвэр гаргах боломжтой.

Жишээлбэл, хэрэв бизнес эрхлэгч тодорхой үйлчлүүлэгч өндөр CLV-тэй гэдгийг мэддэг бол хөрөнгө оруулалт нь урт хугацаанд үр өгөөжөө өгөх болно гэдгийг мэдэж, тэр үйлчлүүлэгчээ олж авахын тулд маркетингийн кампанит ажилд илүү их мөнгө зарцуулахад бэлэн байж болно. Үүний нэгэн адил, хэрэв бизнес хэрэглэгч нь бага CLV-тэй гэдгийг мэддэг бол тэд илүү өндөр үнэ цэнэтэй үйлчлүүлэгчдийг хадгалахад анхаарлаа төвлөрүүлж болно.

CLV нь бизнес эрхлэгчдэд үйлчлүүлэгч олж авах, хадгалах талаар стратегийн шийдвэр гаргахад туслахаас гадна бүтээгдэхүүн, үйлчилгээгээ сайжруулах боломжтой салбаруудыг тодорхойлоход ашиглаж болно. Өндөр үнэ цэнэтэй үйлчлүүлэгчдийн зан төлөвт дүн шинжилгээ хийснээр бизнесүүд үйлчлүүлэгчдийн үнэнч байдал, сэтгэл ханамжийг юу хөдөлгөдөг талаар ойлголттой болж, энэ мэдээллийг хэрэглэгчийн туршлагыг сайжруулахад ашиглах боломжтой.

Ерөнхийдөө CLV нь үйлчлүүлэгчдийнхээ урт хугацааны үнэ цэнийн талаар тодорхой дүр зургийг гаргаж, олон төрлийн стратегийн шийдвэр гаргах боломжтой тул бүх хэмжээний бизнесүүдэд үнэ цэнэтэй хэмжүүр юм.

CLV-ийг хэрхэн тооцоолох вэ

Хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнийг тооцоолох (CLV) нь таны бизнесийн ашиг орлогыг ойлгоход чухал алхам юм. CLV-ийг тооцоолох алхамууд энд байна.

Формула

CLV-ийг тооцоолох томъёо нь:

CLV = Average Order Value (AOV) x Number of Transactions x Average Customer Lifespan

Хүчин зүйлс

Захиалгын дундаж утга (AOV)

AOV нь үйлчлүүлэгчийн гүйлгээ бүрт зарцуулдаг дундаж мөнгөний хэмжээ юм. AOV-ийг тооцоолохын тулд нийт орлогыг нийт гүйлгээний тоонд хуваана.

Гүйлгээний тоо

Гүйлгээний тоо нь харилцагчийн танай бизнестэй харилцах хугацаанд хийсэн худалдан авалтын нийт тоо юм.

Хэрэглэгчийн дундаж наслалт

Хэрэглэгчийн дундаж наслалт гэдэг нь тухайн үйлчлүүлэгч танай бизнест идэвхтэй байх хугацааг хэлнэ. Хэрэглэгчийн идэвхтэй байх жилийн тоог нийт харилцагчдын тоонд хуваах замаар тооцоолж болно.

Жишээ нь

Үйлчлүүлэгч танай бизнестэй нэг гүйлгээнд дунджаар 100 доллар зарцуулж, жилд 5 удаа гүйлгээ хийж, 5 жилийн турш идэвхтэй хэвээр байна гэж бодъё. Энэ үйлчлүүлэгчийн CLV нь:

CLV = $100 x 5 x 5 = $2,500

Үйлчлүүлэгч бүрийн CLV-ийг тооцоолсноор та хамгийн ашигтай хэрэглэгчдийг тодорхойлж, тэдгээрийг хадгалах стратеги боловсруулж болно.

Бизнесийн стратеги дахь CLV

Хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнэ (CLV) нь хэрэглэгчийн амьдралынхаа туршид компанийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээнд зарцуулах нийт мөнгөний хэмжээг хэмждэг бизнесийн чухал хэмжүүр юм. CLV нь бизнес эрхлэгчдэд үйлчлүүлэгчдийнхээ үнэ цэнийг ойлгох, ашгийг нэмэгдүүлэхийн тулд нөөцийг хэрхэн хуваарилах талаар чухал хэрэгсэл юм.

Хэрэглэгчийн худалдан авалт

Хэрэглэгчийн олж авах гэдэг нь шинэ хэрэглэгчтэй болох үйл явц юм. Шинэ худалдан авагчдыг олж авах зардал ихээхэн байж болох бөгөөд худалдан авалтын зардлыг зөвтгөхийн тулд эдгээр үйлчлүүлэгчдийн CLV-ийг ойлгох нь чухал юм. Шинэ үйлчлүүлэгчдийн CLV-ийг ойлгосноор бизнесүүд хэрэглэгчийг олж авахад хэр их мөнгө зарцуулах, аль маркетингийн сувгууд хамгийн үр дүнтэй болох талаар мэдээлэлтэй шийдвэр гаргаж чадна.

Үйлчлүүлэгчдийг хадгалах

Хэрэглэгчийг хадгалах нь одоо байгаа үйлчлүүлэгчдийг хадгалах үйл явц юм. Үйлчлүүлэгчдээ хадгалснаар бизнес эрхлэгчид худалдан авагчдыг олж авах зардлыг бууруулж, ашиг орлогыг нэмэгдүүлэх боломжтой. Одоо байгаа үйлчлүүлэгчдийн CLV-ийг ойлгох нь үр дүнтэй хадгалах стратегийг боловсруулахад маш чухал юм. Хамгийн үнэ цэнэтэй үйлчлүүлэгчдийг тодруулснаар бизнесүүд эдгээр үйлчлүүлэгчдийн CLV-ийг нэмэгдүүлэхийн тулд хадгалах хүчин чармайлтаа тохируулах боломжтой.

Үнэнч үйлчлүүлэгчид

Үнэнч хэрэглэгчид гэдэг нь бизнесээс удаан хугацааны турш дахин дахин худалдан авалт хийдэг үйлчлүүлэгчид юм. Үнэнч үйлчлүүлэгчид нь шинэ эсвэл байнгын үйлчлүүлэгчдээс илүү өндөр CLV-тэй байдаг тул бизнесүүдэд зайлшгүй шаардлагатай байдаг. Үнэнч хэрэглэгчидтэй бат бөх харилцаа тогтооход анхаарлаа хандуулснаар бизнесүүд ашиг орлогоо нэмэгдүүлж, худалдан авагчдыг олж авах зардлыг бууруулж чадна.

Хэрэглэгчийн харилцаа

Хэрэглэгчийн хүчтэй харилцааг бий болгох нь CLV-ийг нэмэгдүүлэхэд чухал ач холбогдолтой. Үйлчлүүлэгчидтэй бат бөх харилцаа тогтооход анхаарлаа хандуулснаар бизнесүүд харилцагчийн хадгалалтыг нэмэгдүүлж, дахин худалдан авалт хийхийг дэмжиж, үйлчлүүлэгчдийн сэтгэл ханамжийг дээшлүүлж чадна. Бизнесүүд үйлчлүүлэгчдэдээ маш сайн үйлчилгээ, хувь хүний ​​туршлага, үнэнч байх хөтөлбөрүүдээр дамжуулан харилцагчийн хүчтэй харилцааг бий болгож чадна.

Дүгнэж хэлэхэд, CLV-ийг ойлгох нь бизнесийн үр дүнтэй стратеги боловсруулахад маш чухал юм. Үйлчлүүлэгчийг олж авах, хадгалах, үнэнч үйлчлүүлэгчид болон харилцагчийн харилцаанд анхаарлаа төвлөрүүлснээр бизнесүүд ашиг орлогыг нэмэгдүүлэх, урт хугацааны амжилтыг баталгаажуулах боломжтой.

Дэлгэрэнгүй унших

Хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнэ (CLV) нь тухайн компанийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээнд цаг хугацааны явцад үйлчлүүлэгчид зарцуулах мөнгөний хэмжээг тодорхойлоход ашигладаг бизнесийн хэмжүүр юм (эх сурвалж: Форбсын зөвлөх). Энэ нь зөвхөн худалдан авалт тус бүрээр бус, харин харилцагчийн харилцааг бүхэлд нь хамарсан үйлчлүүлэгч компанид хэр үнэ цэнэтэй болохыг хэмжих хэмжүүр юм (эх сурвалж: Qualtrics). CLV нь үйлчлүүлэгчийн орлогын үнэ цэнийг харгалзан үзэж, энэ тоог компанийн тооцоолсон хэрэглэгчийн настай харьцуулдаг (эх сурвалж: Hubspot).

Холбогдох вэб сайтын маркетингийн нөхцөл

Нүүр хуудас » Вэбсайт бүтээгчид » Нэр томъёоны тайлбар » CLV гэж юу вэ? (Хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнэ)

Мэдээлэлтэй байгаарай! Манай мэдээллийн товхимолд нэгдээрэй
Яг одоо бүртгүүлж, зөвхөн захиалагчдад зориулсан гарын авлага, хэрэгсэл, нөөцөд үнэ төлбөргүй хандаарай.
Та хүссэн үедээ бүртгэлээ цуцлах боломжтой. Таны өгөгдөл аюулгүй байна.
Мэдээлэлтэй байгаарай! Манай мэдээллийн товхимолд нэгдээрэй
Яг одоо бүртгүүлж, зөвхөн захиалагчдад зориулсан гарын авлага, хэрэгсэл, нөөцөд үнэ төлбөргүй хандаарай.
Та хүссэн үедээ бүртгэлээ цуцлах боломжтой. Таны өгөгдөл аюулгүй байна.
Хуваалцах...