CAC гэж юу вэ? (Хэрэглэгчийн олж авах зардал)

Хэрэглэгчийн олж авах зардал (CAC) нь шинэ хэрэглэгчтэй болохын тулд бизнесээс гарсан зардал юм. Энэ нь хэтийн төлөвийг татах, төлбөр төлдөг хэрэглэгч болгон хувиргахтай холбоотой маркетинг, борлуулалтын бүх зардлыг багтаасан болно.

CAC гэж юу вэ? (Хэрэглэгчийн олж авах зардал)

Хэрэглэгчийн олж авах зардал (CAC) нь бизнесийн шинэ хэрэглэгчтэй болоход зарцуулдаг нийт мөнгөний хэмжээ юм. Үүнд маркетинг, сурталчилгаа, борлуулалттай холбоотой бүх зардлыг багтаасан бөгөөд нийт зардлыг шинээр олж авсан үйлчлүүлэгчдийн тоонд хувааж тооцдог. Энгийнээр хэлбэл, шинэ хэрэглэгчтэй болохын тулд компанид хэр их мөнгө зарцуулах ёстойг хэлдэг.

Хэрэглэгчийн олж авах зардал (CAC) нь шинэ үйлчлүүлэгч олж авахад гарсан зардлыг хэмждэг бизнесийн чухал хэмжүүр юм. Энэ нь боломжит худалдан авагчийг татах, төлбөр төлдөг хэрэглэгч болгоход шаардагдах нөөц, хүчин чармайлтын нийт зардал юм. Хэрэглэгчийн олж авах зардал нь маркетинг, борлуулалтын стратегийн үр нөлөөг үнэлэхэд тусалдаг тул бизнес эрхлэгчдэд ойлгоход зайлшгүй шаардлагатай хэмжүүр юм.

CAC нь компанийн ашиг орлоготой шууд холбоотой. Үйлчлүүлэгчийг олж авах зардлыг тооцоолсноор бизнесүүд шинэ хэрэглэгчтэй болоход хэр их мөнгө зарцуулах шаардлагатайг, мөн тухайн үйлчлүүлэгчээс амьдралынхаа туршид хэр их орлого олох боломжтойг тодорхойлж чадна. Энэ хэмжигдэхүүн нь ашиг орлогыг нэмэгдүүлэхийн тулд маркетинг, борлуулалтын хүчин чармайлтаа оновчтой болгохыг эрэлхийлж буй бизнесүүдэд ялангуяа ашигтай байдаг. Үйлчлүүлэгчийг олж авах зардлыг бууруулснаар бизнесүүд ашиг орлогоо дээшлүүлж, компанийн бусад салбарт илүү их хөрөнгө оруулалт хийх боломжтой.

Үйлчлүүлэгчийг олж авах зардлыг тооцоолохын тулд бизнес эрхлэгчид шинэ үйлчлүүлэгч олж авахтай холбоотой маркетинг, сурталчилгааны зардал, борлуулалтын шимтгэл, боломжит худалдан авагчдыг татах, хөрвүүлэхтэй холбоотой бусад зардлыг харгалзан үзэх шаардлагатай. Хэрэглэгчийн олж авах зардлыг ойлгож, маркетинг, борлуулалтын стратегиа оновчтой болгосноор бизнесүүд ашиг орлогоо дээшлүүлж, үнэнч хэрэглэгчийн баазыг бий болгож чадна.

CAC гэж юу вэ?

тодорхойлолт

Хэрэглэгчийн олж авах зардал (CAC) нь шинэ үйлчлүүлэгч олж авахтай холбоотой зардал юм. Энэ нь нэмэлт хэрэглэгчтэй болоход зарцуулсан нөөц, зардлыг хэлнэ. CAC нь шинэ үйлчлүүлэгчийн бий болгосон үнэ цэнийг хэмжихэд Хэрэглэгчийн насан туршийн үнэ цэнэ (CLV) хэмжигдэхүүнтэй хамт өргөн хэрэглэгддэг бизнесийн чухал хэмжүүр юм.

Худалдсан бүтээгдэхүүн, хөдөлмөрийн зардал зэрэг маркетинг, борлуулалтын нийт зардлыг шинээр олж авсан үйлчлүүлэгчдийн нийт тоонд хуваах замаар CAC-ийг тооцоолж болно. CAC бага байх тусмаа сайн, учир нь энэ нь шинэ хэрэглэгч бүрийн зардал бага байгааг илтгэнэ. CAC нь шинэ хэрэглэгчтэй болох нь хэр хэцүү болохыг хэмжих арга бөгөөд бизнесийн хувьд гүйцэтгэлийн чухал үзүүлэлт (KPI) юм.

ач холбогдол

CAC-ийг ойлгох нь бизнес эрхлэгчдэд маркетингийн хүчин чармайлтынхаа талаар мэдээлэлтэй шийдвэр гаргахад тусалдаг тул маш чухал юм. Шинэ хэрэглэгчтэй болоход хэр их зардал гарахыг мэдсэнээр бизнесүүд маркетингийн зардлынхаа хөрөнгө оруулалтын өгөөжийг (ROI) тодорхойлж, маркетингийн төсвөө хаана хуваарилахаа шийдэж чадна.

Жишээлбэл, хэрэв бизнес нийгмийн сүлжээний зар сурталчилгаанд ихээхэн хэмжээний мөнгө зарцуулдаг ч өндөр CAC-тай бол тэд зар сурталчилгааны зардлаа дахин үнэлж, контент маркетинг эсвэл арга хэмжээ зэрэг бусад салбарт анхаарлаа хандуулах хэрэгтэй. CAC-ийг бууруулснаар бизнесүүд орлогоо нэмэгдүүлж, нийт ашиг орлогоо дээшлүүлж чадна.

Түүнчлэн CAC нь бизнес эрхлэгчдэд харилцагчийн харилцааны менежмент (CRM) эсвэл үйлчлүүлэгчийг хадгалах хүчин чармайлтаа сайжруулах шаардлагатай салбаруудыг тодорхойлоход тусалдаг. Үйлчлүүлэгчдийн алдагдлыг бууруулж, үйлчлүүлэгчдийг хадгалах замаар бизнесүүд нь SaaS компаниудын хувьд чухал хэмжүүр болох CLV-ээ нэмэгдүүлэх боломжтой.

Дүгнэж хэлэхэд, CAC-ийг ойлгох нь шийдвэр гаргах, компанийн маркетингийн хүчин чармайлтыг сайжруулахад амин чухал юм. CAC-ийг бууруулснаар бизнесүүд ROI-ээ нэмэгдүүлж, ашиг орлогоо дээшлүүлж, CLV-ээ нэмэгдүүлэхийн тулд үйлчлүүлэгчдийг авч үлдэхэд анхаарлаа төвлөрүүлж чадна.

CAC-ийг хэрхэн тооцоолох вэ

Формула

Хэрэглэгчийн олж авах зардал (CAC) нь компаниудад шинэ хэрэглэгчтэй болоход хэр их мөнгө зарцуулах шаардлагатайг ойлгоход тусалдаг бизнесийн чухал хэмжүүр юм. CAC-ийг тооцоолох томъёо нь энгийн:

CAC = (Борлуулалт ба маркетингийн нийт зардал) / (Шинэ худалдан авагчдын тоо)

CAC тооцоолохын тулд, бизнес эрхлэгчид ажилчдын цалин, зар сурталчилгааны зардал, үйлдвэрлэлийн зардал болон борлуулалт, маркетингийн хэлтэстэй шууд холбоотой бусад бүх зүйлийг багтаасан шинэ үйлчлүүлэгч олж авахад гарсан бүх зардлыг харгалзан үзэх шаардлагатай.

Жишээ нь

CAC-ийг хэрхэн тооцоолохыг ойлгохын тулд жишээ авч үзье. Нэг программ хангамжийн компани сард 50,000 доллар, борлуулалтад 30,000 доллар зарцуулж, энэ хугацаанд 2,000 шинэ хэрэглэгчтэй болсон гэж бодъё.

Томъёог ашиглан бид CAC-ийг дараах байдлаар тооцоолж болно.

CAC = ($50,000 + $30,000) ÷ 2,000 = 80,000 ÷ 2,000 = 40 доллар

Энэ нь програм хангамжийн компани тухайн сард шинэ хэрэглэгч бүрийг олж авахад 40 доллар зарцуулсан гэсэн үг юм.

Дүгнэлт

CAC-ийг тооцоолсноор бизнесүүд шинэ хэрэглэгчтэй болоход хэр их мөнгө зарцуулах боломжтой талаар мэдээлэлтэй шийдвэр гаргах боломжтой. Тэд мөн CAC-аа салбарын жишиг үзүүлэлттэй харьцуулж, өрсөлдөгчидтэйгээ хэрхэн өрсөлдөж байгааг харах боломжтой.

CAC-д нөлөөлөх хүчин зүйлүүд

Хэрэглэгчийн олж авах зардлыг (CAC) тооцоолоход үүнд нөлөөлж болох хэд хэдэн хүчин зүйл байдаг. Эдгээр хүчин зүйлүүд нь бизнес эрхлэгчдэд ҮАБ-аа бууруулж, ашиг орлогоо нэмэгдүүлэхийн тулд сайжруулах шаардлагатай салбараа тодорхойлоход тусална. Энэ хэсэгт бид CAC-д нөлөөлж болох зарим гол хүчин зүйлсийг авч үзэх болно.

Аж үйлдвэрийн

Бизнесийн үйл ажиллагаа явуулж буй салбар нь түүний CAC-д чухал нөлөө үзүүлдэг. Жишээлбэл, хэрэв бизнес маш их өрсөлдөөнтэй зах зээлд үйл ажиллагаа явуулж байгаа бол шинэ хэрэглэгчдийг олж авахын тулд маркетинг, сурталчилгаанд илүү их мөнгө зарцуулах шаардлагатай болж, энэ нь CAC-ийг нэмэгдүүлэх болно. Нөгөөтэйгүүр, хэрэв бизнес нь өрсөлдөөн багатай зах зээлд үйл ажиллагаа явуулдаг бол хямд зардлаар шинэ хэрэглэгчдийг олж авах боломжтой бөгөөд энэ нь CAC-ийг бууруулж болзошгүй юм.

Маркетингийн кампанит ажил

Бизнесийн маркетингийн кампанит ажлын үр нөлөө нь түүний CAC-д нөлөөлдөг. Хэрэв бизнесийн маркетингийн кампанит ажил нь сайн зорилтот бус эсвэл зорилтот хэрэглэгчдэдээ нийцэхгүй байгаа бол шинэ хэрэглэгчдийг олж авахын тулд маркетингийн ажилд илүү их мөнгө зарцуулах шаардлагатай болж, энэ нь CAC-ийг нэмэгдүүлэх болно. Эсрэгээр, хэрвээ бизнесийн маркетингийн кампанит ажил нь сайн зорилтот түвшинд хүрч, зорилтот хэрэглэгчдэдээ нийцэж байвал энэ нь шинэ хэрэглэгчдийг бага зардлаар олж авах боломжтой бөгөөд энэ нь CAC-ийг бууруулж чадна.

Борлуулалтын баг

Бизнесийн борлуулалтын багийн үр нөлөө нь түүний CAC-д нөлөөлдөг. Хэрэв бизнесийн борлуулалтын баг нь хэрэглэгчдийг хэрэглэгч болгон хувиргахад үр дүнтэй биш бол шинэ хэрэглэгчтэй болохын тулд маркетингийн ажилд илүү их мөнгө зарцуулах шаардлагатай болж, энэ нь CAC-ийг нэмэгдүүлэх болно. Нөгөөтэйгүүр, хэрэв бизнесийн борлуулалтын баг нь хар тугалга хэрэглэгч рүү хөрвүүлэхэд үр дүнтэй бол хямд зардлаар шинэ хэрэглэгчдийг олж авах боломжтой бөгөөд энэ нь CAC-ийг бууруулж чадна.

Үйлчлүүлэгчдийг хадгалах

Хэрэглэгчийг хадгалах нь CAC-д нөлөөлж болох өөр нэг хүчин зүйл юм. Хэрэв бизнес нь үйлчлүүлэгчийг хадгалах өндөр хувьтай бол одоогийн үйлчлүүлэгчиддээ найдаж, шинэ хэрэглэгчдэд ханддаг тул бага зардлаар шинэ хэрэглэгчтэй болох боломжтой. Нөгөөтэйгүүр, хэрэв бизнес нь үйлчлүүлэгчийг хадгалах түвшин багатай бол шинэ хэрэглэгчтэй болохын тулд маркетингийн ажилд илүү их мөнгө зарцуулах шаардлагатай болж, энэ нь CAC-ийг нэмэгдүүлэх болно.

Ерөнхийдөө CAC-д нөлөөлж болох хэд хэдэн хүчин зүйл байдаг бөгөөд бизнес эрхлэгчид худалдан авагчдыг олж авах стратегиа боловсруулахдаа эдгээр хүчин зүйлсийг анхаарч үзэх хэрэгтэй. Өөрсдийгөө сайжруулах боломжтой салбаруудыг тодорхойлсноор бизнесүүд ҮЗХ-ээ бууруулж, ашиг орлогоо нэмэгдүүлэх боломжтой.

CAC яагаад чухал вэ?

Хэрэглэгчийн олж авах зардал (CAC) нь бизнесийн шинэ хэрэглэгчтэй болох зардлыг хэмждэг чухал үзүүлэлт юм. Хэрэглэгчийн олж авах нь улам бүр хэцүү болж байгаа өнөө үед өрсөлдөөн ихтэй зах зээл дээр CAC-ийг ойлгож, оновчтой болгох нь амжилт, бүтэлгүйтлийн хоорондох ялгаа байж болно.

Ашигт ажиллагаа

CAC нь бизнес эрхлэгчдэд маркетинг, сурталчилгааны ажлынхаа ашиг орлогыг тодорхойлоход тусалдаг чухал хэмжүүр юм. Бизнесүүд шинэ хэрэглэгчтэй болох зардлыг тооцоолсноор тухайн үйлчлүүлэгчийн амьдралынхаа туршид бий болгосон орлоготой харьцуулах боломжтой. Энэ нь бизнес эрхлэгчдэд маркетинг, сурталчилгааны кампанит ажлынхаа ашиг орлогыг тодорхойлж, ирээдүйн хөрөнгө оруулалтын талаар мэдээлэлтэй шийдвэр гаргахад тусална.

Маркетинг ба зар сурталчилгааны стратеги

CAC нь бизнесүүдэд маркетинг, сурталчилгааны стратегийн үр нөлөөг үнэлэхэд тусалдаг чухал хэмжүүр юм. Шинэ хэрэглэгчтэй болох зардалд дүн шинжилгээ хийснээр бизнесүүд хөрвөхөд аль суваг, тактик хамгийн үр дүнтэй болохыг тодорхойлж, стратегиа тохируулж болно. Энэ нь бизнесүүдэд маркетинг, сурталчилгааны хүчин чармайлтаа оновчтой болгож, хөрөнгө оруулалтын өгөөжийг (ROI) сайжруулахад тусална.

Хөрөнгө Оруулагчдын Харилцаа

CAC нь хөрөнгө оруулагчдын харилцаанд нөлөөлж болох чухал хэмжүүр юм. Хөрөнгө оруулагчид хямд зардлаар үйлчлүүлэгчтэй болж, хөрөнгө оруулалтын өндөр өгөөжийг бий болгох бизнесийг үргэлж эрэлхийлдэг. Бизнесүүд бага CAC, өндөр хэрэглэгчийн амьдралын үнэ цэнийг (LTV) харуулснаар илүү олон хөрөнгө оруулагчдыг татаж, тэдний үнэлгээг нэмэгдүүлэх боломжтой.

Дүгнэж хэлэхэд, CAC нь бизнес эрхлэгчдэд маркетинг, сурталчилгааны хүчин чармайлтынхаа ашиг орлогыг үнэлэх, маркетинг, сурталчилгааны стратегиа оновчтой болгох, илүү олон хөрөнгө оруулагчдыг татахад тусалдаг чухал хэмжүүр юм. CAC-ийг ойлгож, оновчтой болгосноор бизнесүүд орлогоо сайжруулж, урт хугацааны амжилтанд хүрч чадна.

Дүгнэлт

Дүгнэж хэлэхэд, Хэрэглэгчийн олж авах зардал (CAC) нь шинэ хэрэглэгчтэй болох зардлыг ойлгохын тулд бизнес бүр хэмжих ёстой чухал хэмжүүр юм. Энэ нь бизнес эрхлэгчдэд маркетингийн кампанит ажил, борлуулалтын стратегийн үр нөлөөг тодорхойлоход тусалдаг гүйцэтгэлийн гол үзүүлэлт юм. CAC-ийг тооцоолсноор бизнес эрхлэгчид худалдан авагчдыг олж авах хүчин чармайлтынхаа ROI-г тодорхойлж, нөөцөө хаашаа хөрөнгө оруулах талаар мэдээлэлтэй шийдвэр гаргах боломжтой.

CAC-ийг тооцоолохын тулд бизнес эрхлэгчид маркетинг, зар сурталчилгааны зардал, борлуулалтын багийн цалин, үйлчлүүлэгч олж авахтай холбоотой бусад зардлууд зэрэг шинэ хэрэглэгчтэй болохтой холбоотой бүх зардлыг харгалзан үзэх шаардлагатай. Үйлчлүүлэгчдийг олж авах нийт зардлыг тухайн хугацаанд олж авсан шинэ үйлчлүүлэгчдийн тоонд хуваах замаар бизнесүүд өөрсдийн CAC-ийг тодорхойлох боломжтой.

Бизнесийн ашиг орлого, өсөлтийг хангахын тулд хэрэглэгчийн насан туршийн өндөр үнэ цэнийг (LTV) хадгалахын зэрэгцээ CAC-ийг бага байлгах нь чухал юм. CAC өндөр байгаа нь тухайн бизнес харилцагчийн худалдан авалтад хэт их мөнгө зарцуулж байгааг илтгэж болох бол бага CAC нь тухайн бизнес хэрэглэгчийг олж авахад хангалттай хөрөнгө оруулалт хийхгүй байгааг харуулж байна.

Дүгнэж хэлэхэд, CAC нь бизнес эрхлэгчид шинэ хэрэглэгчтэй болох зардлыг ойлгох, маркетинг, борлуулалтын стратегийн талаар мэдээлэлтэй шийдвэр гаргахын тулд хянах ёстой чухал хэмжүүр юм. CAC-ийг бага байлгаж, LTV-ийг өндөр байлгаснаар бизнесүүд урт хугацааны ашиг, өсөлтийг хангах боломжтой.

Дэлгэрэнгүй унших

CAC нь Customer Acquisition Cost гэсэн үгийн товчлол юм. Энэ нь шинэ үйлчлүүлэгч олж авахад шаардагдах нийт зардлыг үнэлэхэд ашигладаг бизнесийн хэмжүүр юм. Үүнд борлуулалт, маркетингийн зардал, цалин хөлс, үйлдвэрлэлийн зардал гэх мэт бусад зардал орно. CAC-ийг тооцоолох томъёо нь маркетинг, борлуулалтын нийт зардлыг нэгтгэж, энэ дүнг тухайн хугацаанд олж авсан шинэ үйлчлүүлэгчдийн тоонд хуваах явдал юм (эх сурвалж: Hubspot, Корпорацийн санхүүгийн хүрээлэн, Qualtrics, Нейл Пател, Clearbit).

Холбогдох вэб сайтын маркетингийн нөхцөл

Нүүр хуудас » Вэбсайт бүтээгчид » Нэр томъёоны тайлбар » CAC гэж юу вэ? (Хэрэглэгчийн олж авах зардал)

Мэдээлэлтэй байгаарай! Манай мэдээллийн товхимолд нэгдээрэй
Яг одоо бүртгүүлж, зөвхөн захиалагчдад зориулсан гарын авлага, хэрэгсэл, нөөцөд үнэ төлбөргүй хандаарай.
Та хүссэн үедээ бүртгэлээ цуцлах боломжтой. Таны өгөгдөл аюулгүй байна.
Мэдээлэлтэй байгаарай! Манай мэдээллийн товхимолд нэгдээрэй
Яг одоо бүртгүүлж, зөвхөн захиалагчдад зориулсан гарын авлага, хэрэгсэл, нөөцөд үнэ төлбөргүй хандаарай.
Та хүссэн үедээ бүртгэлээ цуцлах боломжтой. Таны өгөгдөл аюулгүй байна.
Хуваалцах...