CLV (Customer Lifetime Value) waa wadarta lacagta macaamilka laga filayo inuu ku isticmaalo badeecada ama adeegyada shirkada inta uu socdo xidhiidhka uu la leeyahay shirkada.
Qiimaha Nolosha Macmiilka (CLV) waa cabbir ganacsi oo cabbiraya wadarta qiimaha uu macaamiishu u keeno ganacsiga inta uu socdo xidhiidhkooda oo dhan. Waa halbeeg muhiim u ah ganacsiyada si ay ula socdaan maadaama ay ka caawineyso inay fahmaan qiimaha mustaqbalka fog ee macaamiishooda oo ay gaaraan go'aano xog ogaal ah oo ku saabsan suuqgeyn, iibka, iyo xeeladaha adeegga macaamiisha.
CLV waxay ku xisaabtantaa arrimo kala duwan sida celceliska qiimaha dalabka macaamilka, tirada macaamilada ay sameeyaan, iyo celceliska dhererka xiriirka ay la leeyihiin ganacsiga. Marka la xisaabiyo CLV, ganacsiyadu waxay aqoonsan karaan macaamiishooda ugu qiimaha badan waxayna maalgashan karaan agabka si ay u sii haystaan, sidaas darteed waxay kordhin karaan daacadnimada macaamiisha iyo dakhliga waqti ka dib.
Maqaalkan, waxaan si qoto dheer ugu dhex milmi doonaa fikradda CLV, muhiimaddeeda, iyo sida ganacsiyadu u xisaabin karaan ugana faa'iidaysan karaan faa'iidadooda. Waxaan sidoo kale ka wada hadli doonaa qaar ka mid ah hababka ugu wanaagsan ee lagu hagaajinayo qiimaha nolosha macaamiisha iyo xeeladaha ka faa'iidaysiga CLV si loo kiciyo kobaca ganacsiga.
Waa maxay CLV?
Qeexid
Qiimaha Nolosha Macmiilka (CLV) waa cabbir ganacsi oo loo isticmaalo in lagu cabbiro wadarta lacagta la filayo in macaamilku ku kharash gareeyo badeecadaha ama adeegyada shirkadda inta ay nool yihiin. Asal ahaan, CLV waa saadaalinta faa'iidada saafiga ah ee macaamiil gaar ah u soo saari doono ganacsi inta uu socdo xiriirkooda.
CLV waxaa lagu xisaabiyaa iyadoo lagu dhufto celceliska qiimaha iibka macaamilka iyadoo lagu dhufto inta jeer ee laga filayo inay wax iibsadaan muddo cayiman, ka dibna lagu dhufto tiradaas dhererka la saadaaliyay ee xiriirka macaamilka iyo ganacsiga.
Muhiimadda
CLV waa halbeeg muhiim u ah ganacsiyada sababtoo ah waxay ka caawisaa inay fahmaan qiimaha mustaqbalka fog ee macaamiishooda. Iyagoo og CLV ee macaamiishooda, ganacsiyadu waxay gaadhi karaan go'aamo xog ogaal ah oo ku saabsan inta ay ku kharash gareeyaan soo iibsiga macaamiisha iyo sii haynta.
Tusaale ahaan, haddii ganacsigu ogaado in macaamil gaar ah uu leeyahay CLV sare, waxaa laga yaabaa inay diyaar u yihiin inay lacag badan ku bixiyaan ololaha suuq-geynta si ay u helaan macmiilkaas, iyagoo og in maalgelintu ay bixin doonto mustaqbalka fog. Sidoo kale, haddii ganacsigu ogaado in macaamiishu leeyahay CLV hoose, waxay dooran karaan inay diiradda saaraan dadaalkooda sidii ay u haysan lahaayeen macaamiisha qiimaha sare leh.
Marka laga soo tago ka caawinta ganacsiyada inay gaaraan go'aanno istiraatijiyadeed oo ku saabsan iibsiga iyo sii-haynta macmiilka, CLV waxa kale oo loo isticmaali karaa in lagu aqoonsado meelaha uu ganacsigu ku horumarin karo alaabtiisa ama adeegyadiisa. Marka la falanqeeyo hab-dhaqanka macaamiisha qiimaha sare leh, ganacsiyadu waxay heli karaan fikrado ku saabsan waxa dhaqaajiya daacadnimada macaamiisha iyo qanacsanaanta, waxayna u isticmaalaan macluumaadkaas si ay u horumariyaan khibradooda guud ee macaamiisha.
Guud ahaan, CLV waa mitir qiimo leh oo loogu talagalay ganacsiyada kala duwan, maadaama ay bixiso sawir cad qiimaha muddada dheer ee macaamiishooda waxayna ku wargelin kartaa go'aamo istaraatiijiyadeed oo ballaaran.
Sida loo xisaabiyo CLV
Xisaabinta Qiimaha Nolosha Macmiilka (CLV) waa tallaabo lama huraan u ah fahamka faa'iidada ganacsigaaga. Waa kuwan tillaabooyinka lagu xisaabinayo CLV:
formula
Habka xisaabinta CLV waa:
CLV = Average Order Value (AOV) x Number of Transactions x Average Customer Lifespan
Cilaaqaadka
Celceliska Qiimaha Dalabka (AOV)
AOV waa celceliska lacagta uu macaamiishu ku bixiyo wax kala iibsi kasta. Si loo xisaabiyo AOV, u qaybi wadarta dakhliga tirada guud ee wax kala iibsiga.
Tirada Ganacsiga
Tirada wax kala iibsigu waa wadarta tirada wax iibsiga ee uu macaamiishu sameeyay inta lagu guda jiro xidhiidhka ay la leeyihiin ganacsigaaga.
Celceliska Cimriga Macmiilka
Celceliska cimriga macmiilku waa inta uu macaamiishu ku sii jiro firfircoonida ganacsigaaga. Waxa lagu xisaabin karaa iyadoo la qaybinayo wadarta guud ee sanadaha uu macaamiishu ku sii jiro firfircoonida tirada guud ee macaamiisha.
Tusaale
Aynu nidhaahno macmiilku wuxuu ku kharash gareeyaa celcelis ahaan $100 ganacsigiiba, wuxuu sameeyaa 5 macaamil ganacsi sannadkii, wuxuuna sii jiraa 5 sano. CLV ee macmiilkani waxa uu noqon doonaa:
CLV = $100 x 5 x 5 = $2,500
Markaad u xisaabiso CLV macaamiil kasta, waxaad garan kartaa macaamiisha ugu faa'iidada badan waxaadna horumarin kartaa xeeladaha aad ku sii haysan karto.
CLV ee Istaraatiijiyada Ganacsiga
Qiimaha Nolosha Macmiilka (CLV) waa halbeeg ganacsi oo muhiim ah kaas oo cabbiraya wadarta guud ee lacagta macaamilku ay u badan tahay inuu ku kharash gareeyo badeecadaha ama adeegyada shirkadda inta ay nool yihiin. CLV waa qalab lagama maarmaan u ah ganacsiyada si ay u fahmaan qiimaha macaamiishooda iyo sida loo qoondeeyo ilaha si kor loogu qaado faa'iidada.
La Wareegista Macaamiisha
Macaamiishu waa habka lagu helo macaamiil cusub. Kharashka helitaanka macaamiil cusub wuxuu noqon karaa mid muhiim ah, waxaana lagama maarmaan ah in la fahmo CLV ee macaamiishan si loo hubiyo in kharashka wax iibsiga uu yahay mid sax ah. Fahamka CLV ee macaamiisha cusub, ganacsiyadu waxay gaari karaan go'aamo xog ogaal ah oo ku saabsan inta ay ku baxayaan iibsiga macaamiisha iyo kanaalada suuqgeyneed ee ugu waxtarka badan.
Haysashada Macaamiisha
Haysashada macmiilku waa habka lagu hayo macaamiisha jira. Haysashada macaamiisha, ganacsiyadu waxay yarayn karaan kharashka macaamiisha waxayna kordhin karaan faa'iidada. Fahamka CLV ee macaamiisha jira ayaa muhiim u ah horumarinta xeeladaha wax-ku-haynta. Marka la aqoonsado macaamiisha ugu qiimaha badan, ganacsiyadu waxay ku jaan-qaadi karaan dadaalkooda sii-haynta si ay u kordhiyaan CLV ee macaamiishan.
Macaamiisha daacadda ah
Macaamiisha daacadda ah waa macaamiil si isdaba joog ah uga iibsada meherad muddo dheer. Macaamiisha daacadda ah ayaa lagama maarmaan u ah ganacsiyada sababtoo ah waxay leeyihiin CLV ka sarreeya macaamiisha cusub ama marmarka qaarkood. Adigoo xoogga saaraya dhisidda xiriir adag oo lala yeesho macaamiisha daacadda ah, ganacsiyadu waxay kordhin karaan faa'iidadooda waxayna yareyn karaan qiimaha iibsiga macaamiisha.
Xiriirka Macaamiisha
Dhisidda xiriirro xooggan oo macaamiisha ah ayaa muhiim u ah sare u qaadida CLV. Adiga oo xoogga saaraya in la dhiso xiriir adag oo lala yeesho macaamiisha, ganacsiyadu waxay kordhin karaan xajinta macaamiisha, dhiirigelinta soo celinta iibsashada, iyo hagaajinta qanacsanaanta macaamilka. Ganacsiyadu waxay dhisi karaan xiriir adag oo macaamiisha ah iyagoo siinaya adeeg macaamiil oo heer sare ah, khibrad shakhsiyeed, iyo barnaamijyo daacadnimo.
Gabagabadii, fahamka CLV ayaa muhiim u ah horumarinta xeelado ganacsi oo waxtar leh. Adiga oo diirada saaraya helitaanka macmiilka, haynta, macaamiisha daacada ah, iyo xidhiidhada macaamiisha, ganacsiyadu waxay sare u qaadi karaan faa'iidada waxayna hubin karaan guusha mustaqbalka fog.
Akhris dheeraad ah
Qiimaha Nolosha Macmiilka (CLV) waa cabbir ganacsi oo loo isticmaalo in lagu go'aamiyo qaddarka lacagta ay macaamiishu ku bixin doonaan badeecadaha ama adeegyada shirkadda ( isha: Lataliyaha Forbes). Waa cabbiraadda sida uu macaamiishu qiimo ugu leeyahay shirkadda, ma aha oo kaliya wax-iibsi-iibsi laakiin dhammaan cilaaqaadka macaamiisha ( isha: Aqoonyahannada). CLV waxay tixgalisaa qiimaha dakhliga macmiilka oo waxay barbardhigtaa tiradaas iyo cimriga macmiilka ee shirkadu saadaalisay ( isha: Hubspot).
Shuruudaha Suuqgeynta Mareegta ee La Xiriira