CAC чист? (Хароҷоти ба даст овардани муштарӣ)

Хароҷоти ба даст овардани муштарӣ (CAC) ин хароҷотест, ки тиҷорат барои ба даст овардани муштарии нав сарф кардааст. Он тамоми хароҷоти маркетинг ва фурӯшро дар бар мегирад, ки барои ҷалб ва табдил додани дурнамо ба муштарии пардохткунанда алоқаманданд.

CAC чист? (Хароҷоти ба даст овардани муштарӣ)

Хароҷоти ба даст овардани муштариён (CAC) маблағи умумии пулест, ки тиҷорат барои ба даст овардани муштарии нав сарф мекунад. Он тамоми хароҷоти марбут ба маркетинг, таблиғ ва фурӯшро дар бар мегирад ва бо роҳи тақсим кардани хароҷоти умумӣ ба шумораи муштариёни нав ҳисоб карда мешавад. Ба ибораи оддӣ, он ба ширкат мегӯяд, ки барои ба даст овардани муштарии нав чӣ қадар пул сарф кардан лозим аст.

Хароҷоти ба даст овардани муштариён (CAC) як нишондиҳандаи муҳими тиҷоратест, ки хароҷотро барои ба даст овардани муштарии нав чен мекунад. Ин арзиши умумии захираҳо ва кӯшишҳоест, ки барои ҷалб ва табдил додани муштарии эҳтимолӣ ба муштарии пардохткунанда заруранд. Хароҷоти ба даст овардани муштариён як нишондиҳандаи муҳим барои фаҳмидани соҳибкорон аст, зеро он ба онҳо дар арзёбии самаранокии стратегияҳои маркетинг ва фурӯши онҳо кӯмак мекунад.

CAC бевосита ба даромаднокии ширкат вобаста аст. Бо ҳисоб кардани арзиши ба даст овардани муштариён, корхонаҳо метавонанд муайян кунанд, ки барои ба даст овардани муштарии нав чӣ қадар маблағ сарф кардан лозим аст ва онҳо дар тӯли умри худ аз ин муштарӣ чӣ қадар даромад ба даст оварда метавонанд. Ин нишондиҳанда махсусан барои корхонаҳое муфид аст, ки мехоҳанд кӯшишҳои маркетинг ва фурӯши худро барои баланд бардоштани даромаднокӣ оптимизатсия кунанд. Бо кам кардани арзиши харидории муштариён, корхонаҳо метавонанд даромаднокии худро баланд бардоранд ва захираҳои бештарро ба дигар соҳаҳои ширкат сармоягузорӣ кунанд.

Барои ҳисоб кардани арзиши ба даст овардани муштариён, корхонаҳо бояд тамоми хароҷоти марбут ба дарёфти муштарии нав, аз ҷумла хароҷоти маркетинг ва таблиғот, комиссияҳои фурӯш ва дигар хароҷоти марбут ба ҷалб ва табдили муштариёни эҳтимолиро баррасӣ кунанд. Бо дарки арзиши ба даст овардани мизоҷон ва оптимизатсияи стратегияҳои маркетинг ва фурӯши онҳо, корхонаҳо метавонанд даромаднокии худро беҳтар созанд ва пойгоҳи муштариёни содиқро эҷод кунанд.

CAC чист?

Муайян

Хароҷоти ба даст овардани муштарӣ (CAC) хароҷотест, ки бо ба даст овардани муштарии нав алоқаманд аст. Он ба захираҳо ва хароҷот барои ба даст овардани муштарии иловагӣ дахл дорад. CAC як нишондиҳандаи муҳими тиҷоратӣ мебошад, ки маъмулан дар баробари ченаки арзиши умри муштарӣ (CLV) барои чен кардани арзиши тавлидкардаи муштарии нав истифода мешавад.

CAC-ро бо роҳи тақсим кардани хароҷоти умумии маркетинг ва фурӯш, аз ҷумла арзиши моли фурӯхташуда ва меҳнат, ба шумораи умумии муштариёни нав ба даст овардашуда ҳисоб кардан мумкин аст. Чӣ қадаре ки CAC паст бошад, ҳамон қадар беҳтар аст, зеро он арзиши пасти ҳар як муштарии навро нишон медиҳад. CAC як роҳи чен кардани то чӣ андоза душвор будани дарёфти муштариёни нав аст ва нишондиҳандаи муҳими иҷроиш (KPI) барои тиҷорат мебошад.

аҳамият

Фаҳмидани CAC барои тиҷорат муҳим аст, зеро он ба онҳо дар қабули қарорҳои огоҳона дар бораи кӯшишҳои маркетинги худ кӯмак мекунад. Бо донистани он ки барои ба даст овардани муштарии нав чӣ қадар арзиш дорад, корхонаҳо метавонанд даромади сармоягузории худро (ROI) барои хароҷоти маркетинги худ муайян кунанд ва дар бораи ба куҷо ҷудо кардани буҷети маркетингии худ қарор қабул кунанд.

Масалан, агар бизнес барои таблиғоти васоити ахбори иҷтимоӣ миқдори зиёди пул сарф кунад, аммо CAC-и баланд дошта бошад, ба онҳо лозим аст, ки хароҷоти таблиғотии худро дубора арзёбӣ кунанд ва ба дигар соҳаҳо, ба монанди маркетинги мундариҷа ё рӯйдодҳо тамаркуз кунанд. Бо кам кардани CAC, корхонаҳо метавонанд сатҳи поёни худро афзоиш диҳанд ва даромаднокии умумии худро беҳтар гардонанд.

Ғайр аз он, CAC инчунин метавонад ба тиҷорат дар муайян кардани соҳаҳое кӯмак расонад, ки онҳо бояд идоракунии муносибатҳои муштариён (CRM) ё кӯшишҳои нигоҳдории муштариёнро беҳтар кунанд. Бо кам кардани корпартоӣ ва нигоҳ доштани муштариён, корхонаҳо метавонанд CLV-и худро афзоиш диҳанд, ки барои ширкатҳои SaaS як нишондиҳандаи муҳим аст.

Хулоса, фаҳмидани CAC барои қабули қарорҳо ва беҳтар кардани кӯшишҳои маркетингии ширкат муҳим аст. Бо кам кардани CAC, корхонаҳо метавонанд ROI-и худро афзоиш диҳанд, даромаднокии худро беҳтар кунанд ва ба нигоҳ доштани муштариён барои баланд бардоштани CLV-и худ тамаркуз кунанд.

Чӣ тавр ҳисоб кардани CAC

формула

Хароҷоти ба даст овардани муштариён (CAC) як нишондиҳандаи муҳими тиҷорӣ мебошад, ки ба ширкатҳо дар фаҳмидани он, ки барои ба даст овардани муштарии нав чӣ қадар маблағ сарф кардан лозим аст, кӯмак мекунад. Формула барои ҳисоб кардани CAC оддӣ аст:

CAC = (Хароҷоти умумии фурӯш ва маркетинг) / (Шумораи муштариёни нави ба даст овардашуда)

Барои ҳисоб кардани CAC, корхонаҳо бояд тамоми хароҷоти ҳангоми ба даст овардани муштарии нав, аз ҷумла музди меҳнати кормандон, хароҷоти таблиғот, хароҷоти истеҳсолӣ ва ҳама чизҳои дигареро, ки бевосита бо шӯъбаҳои фурӯш ва маркетинг алоқаманданд, баррасӣ кунанд.

мисол

Барои фаҳмидани тарзи ҳисоб кардани CAC, биёед як мисол гирем. Фарз мекунем, ки як ширкати нармафзор дар як моҳ барои фурӯш 50,000 30,000 доллар ва барои маркетинг 2,000 XNUMX доллар сарф кард ва дар ин муддат XNUMX XNUMX муштарии нав пайдо кард.

Бо истифода аз формула, мо метавонем CAC-ро ба таври зерин ҳисоб кунем:

CAC = ($50,000 + $30,000) ÷ 2,000 = $80,000 ÷ 2,000 = $40

Ин маънои онро дорад, ки ширкати нармафзор барои ба даст овардани ҳар як муштарии нав дар давоми он моҳ 40 доллар сарф кардааст.

хулоса

Бо ҳисоб кардани CAC, корхонаҳо метавонанд қарорҳои огоҳона қабул кунанд, ки чӣ қадар онҳо метавонанд барои ба даст овардани мизоҷони нав сарф кунанд. Онҳо инчунин метавонанд CAC-и худро бо нишондиҳандаҳои саноат муқоиса кунанд, то бубинанд, ки онҳо дар муқобили рақибони худ чӣ гуна мубориза мебаранд.

Омилҳое, ки ба CAC таъсир мерасонанд

Вақте ки сухан дар бораи ҳисоб кардани арзиши ба даст овардани муштариён меравад (CAC), якчанд омилҳое мавҷуданд, ки метавонанд ба он таъсир расонанд. Ин омилҳо метавонанд ба тиҷорат кӯмак кунанд, ки соҳаҳоеро муайян кунанд, ки онҳо бояд барои кам кардани CAC ва баланд бардоштани даромаднокии онҳо беҳтар шаванд. Дар ин бахш, мо баъзе аз омилҳои асосиро, ки метавонанд ба CAC таъсир расонанд, муҳокима хоҳем кард.

саноат

Саноате, ки дар он тиҷорат фаъолият мекунад, метавонад ба CAC-и он таъсири назаррас расонад. Масалан, агар тиҷорат дар бозори рақобати шадид фаъолият кунад, он метавонад барои ба даст овардани мизоҷони нав барои маркетинг ва таблиғ бештар харҷ кунад, ки метавонад CAC-ро зиёд кунад. Аз тарафи дигар, агар тиҷорат дар бозори чароғдонавӣ бо рақобати кам фаъолият кунад, он метавонад бо арзиши камтар муштариёни нав пайдо кунад, ки метавонад CAC-ро коҳиш диҳад.

Маъракаи маркетинг

Самаранокии маъракаҳои маркетингии тиҷорат инчунин метавонад ба CAC-и он таъсир расонад. Агар маъракаҳои маркетингии тиҷорат ҳадафи хуб надошта бошанд ё бо шунавандагони мақсадноки он мувофиқат накунанд, он метавонад барои ба даст овардани мизоҷони нав барои маркетинг бештар харҷ кунад, ки метавонад CAC-ро зиёд кунад. Баръакс, агар маъракаҳои маркетингии тиҷорат ҳадафи хуб дошта бошанд ва бо шунавандагони мақсадноки он ҳамоҳанг бошанд, он метавонад муштариёни навро бо арзиши камтар ба даст орад, ки метавонад CAC-ро коҳиш диҳад.

Team Sales

Самаранокии дастаи фурӯши тиҷорат инчунин метавонад ба CAC-и он таъсир расонад. Агар дастаи фурӯши тиҷорат дар табдил додани пешвоён ба мизоҷон самаранок набошад, он метавонад барои ба даст овардани мизоҷони нав барои маркетинг бештар харҷ кунад, ки ин метавонад CAC-ро зиёд кунад. Аз тарафи дигар, агар дастаи фурӯши тиҷорат дар табдил додани пешвоён ба мизоҷон самаранок бошад, он метавонад муштариёни навро бо арзиши камтар ба даст орад, ки метавонад CAC-ро коҳиш диҳад.

Нигоҳ доштани муштариён

Нигоҳ доштани муштариён омили дигаре аст, ки метавонад ба CAC таъсир расонад. Агар тиҷорат сатҳи баланди нигоҳдории муштариён дошта бошад, он метавонад бо арзиши камтар муштариёни нав пайдо кунад, зеро он метавонад ба муштариёни мавҷудаи худ такя кунад, то муштариёни навро пешниҳод кунад. Аз тарафи дигар, агар тиҷорат сатҳи пасти нигоҳдории муштариён дошта бошад, он метавонад барои ба даст овардани мизоҷони нав барои маркетинг бештар харҷ кунад, ки метавонад CAC-ро зиёд кунад.

Дар маҷмӯъ, якчанд омилҳое мавҷуданд, ки метавонанд ба CAC таъсир расонанд ва корхонаҳо ҳангоми таҳияи стратегияҳои ба даст овардани муштариён бояд ин омилҳоро дар хотир дошта бошанд. Бо муайян кардани соҳаҳое, ки онҳо метавонанд беҳтар шаванд, корхонаҳо метавонанд CAC-и худро кам кунанд ва даромаднокии худро баланд бардорад.

Чаро CAC муҳим аст?

Хароҷоти ба даст овардани муштариён (CAC) як нишондиҳандаи муҳимест, ки хароҷоти ба даст овардани муштарии навро барои тиҷорат чен мекунад. Дар бозори рақобатпазири имрӯза, ки ба даст овардани муштариён торафт душвортар мегардад, фаҳмиш ва оптимизатсияи CAC метавонад фарқи байни муваффақият ва нокомӣ бошад.

Даромаднокии

CAC як ченаки муҳимест, ки метавонад ба тиҷорат дар муайян кардани даромаднокии кӯшишҳои маркетинг ва таблиғотии худ кӯмак кунад. Бо ҳисоб кардани хароҷоти ба даст овардани муштарии нав, корхонаҳо метавонанд онро бо даромаде, ки ин муштарӣ дар тӯли умри худ ба даст овардааст, муқоиса кунад. Ин метавонад ба тиҷорат кӯмак кунад, ки даромаднокии маъракаҳои маркетингӣ ва таблиғотии худро муайян кунанд ва дар бораи сармоягузориҳои оянда қарорҳои огоҳона қабул кунанд.

Стратегияи маркетинг ва таблиғ

CAC инчунин як ченаки муҳимест, ки метавонад ба тиҷорат дар арзёбии самаранокии стратегияҳои маркетинг ва таблиғоти худ кӯмак кунад. Бо таҳлили хароҷоти ба даст овардани муштарии нав, корхонаҳо метавонанд муайян кунанд, ки кадом каналҳо ва тактикаҳо дар пешбурди табдилдиҳӣ самараноктаранд ва стратегияҳои худро мувофиқан ислоҳ кунанд. Ин метавонад ба тиҷорат кӯмак кунад, ки кӯшишҳои маркетингӣ ва таблиғотии худро беҳтар созанд ва даромади сармоягузории худро (ROI) беҳтар созанд.

Муносибатҳои сармоягузорон

CAC як ченаки муҳимест, ки метавонад ба муносибатҳои сармоягузор низ таъсир расонад. Сармоягузорон ҳамеша дар ҷустуҷӯи корхонаҳое ҳастанд, ки метавонанд муштариёнро бо арзиши кам ба даст оранд ва даромади баланди сармоягузорӣ ба даст оранд. Бо нишон додани CAC паст ва арзиши баланди муштариён (LTV), корхонаҳо метавонанд сармоягузорони бештарро ҷалб кунанд ва арзиши онҳоро афзоиш диҳанд.

Хулоса, CAC як ченаки муҳимест, ки метавонад ба тиҷорат дар арзёбии даромаднокии талошҳои маркетингӣ ва таблиғотии худ, оптимизатсияи стратегияҳои маркетинг ва таблиғи онҳо ва ҷалби сармоягузорони бештар кӯмак кунад. Бо дарк кардан ва оптимизатсия кардани CAC, корхонаҳо метавонанд сатри поёнии худро беҳтар созанд ва муваффақияти дарозмуддат ба даст оранд.

хулоса

Хулоса, арзиши ба даст овардани муштариён (CAC) як ченаки муҳимест, ки ҳар як тиҷорат бояд барои фаҳмидани хароҷоти ба даст овардани мизоҷони нав чен кунад. Ин нишондиҳандаи асосии фаъолиятест, ки ба корхонаҳо дар муайян кардани самаранокии маъракаҳои маркетингӣ ва стратегияҳои фурӯши онҳо кӯмак мекунад. Бо ҳисоб кардани CAC, корхонаҳо метавонанд ROI-и кӯшишҳои ба даст овардани муштариёнро муайян кунанд ва дар бораи ба куҷо сармоягузорӣ кардани захираҳои худ қарорҳои огоҳона қабул кунанд.

Барои ҳисоб кардани CAC, корхонаҳо бояд тамоми хароҷоти марбут ба дарёфти муштариёни нав, аз ҷумла хароҷоти маркетинг ва таблиғот, маоши дастаи фурӯш ва ҳама гуна хароҷоти дигари марбут ба харидории муштариёнро баррасӣ кунанд. Бо тақсим кардани арзиши умумии харидории муштариён ба шумораи муштариёни наве, ки дар ин давра ба даст овардаанд, корхонаҳо метавонанд CAC-и худро муайян кунанд.

Барои таъмини даромаднокӣ ва рушди тиҷорат, CAC-ро паст нигоҳ доштан ҳангоми нигоҳ доштани арзиши баланди умри муштариён (LTV) муҳим аст. CAC-и баланд метавонад нишон диҳад, ки тиҷорат барои ба даст овардани муштариён аз ҳад зиёд харҷ мекунад, дар ҳоле ки CAC паст метавонад нишон диҳад, ки тиҷорат барои ба даст овардани муштариён кофӣ сармоягузорӣ намекунад.

Хулоса, CAC як нишондиҳандаи муҳимест, ки корхонаҳо бояд барои фаҳмидани хароҷоти ба даст овардани мизоҷони нав ва қабули қарорҳои огоҳона дар бораи стратегияҳои маркетинг ва фурӯши онҳо пайгирӣ кунанд. Бо нигоҳ доштани CAC паст ва нигоҳ доштани сатҳи баланди LTV, корхонаҳо метавонанд даромаднокии дарозмуддат ва рушди дарозмуддатро таъмин кунанд.

Хониши бештар

CAC маънои арзиши ба даст овардани муштариёнро дорад. Ин як метрикаи тиҷорист, ки барои арзёбии хароҷоти умумӣ барои ба даст овардани муштарии нав истифода мешавад. Ин хароҷоти фурӯш ва маркетинг, инчунин хароҷоти дигар, аз қабили музди меҳнат ва хароҷоти истеҳсолиро дар бар мегирад. Формула барои ҳисоб кардани CAC иборат аст аз ҷамъ кардани хароҷоти умумии маркетинг ва фурӯш ва тақсими он ба шумораи муштариёни нав дар ин давра (манбаъ: Hubspot, Институти молияи корпоративӣ, Qualities, Нил Пател, Clearbit).

Шартҳои марбут ба маркетинги вебсайт

хона » Веб-сайтҳо » луцат » CAC чист? (Хароҷоти ба даст овардани муштарӣ)

Хабардор бошед! Ба бюллетени мо ҳамроҳ шавед
Ҳоло обуна шавед ва дастрасии ройгон ба дастурҳо, асбобҳо ва захираҳо барои муштариён дастрас шавед.
Шумо метавонед дар вақти дилхоҳ обунаро қатъ кунед. Маълумоти шумо бехатар аст.
Хабардор бошед! Ба бюллетени мо ҳамроҳ шавед
Ҳоло обуна шавед ва дастрасии ройгон ба дастурҳо, асбобҳо ва захираҳо барои муштариён дастрас шавед.
Шумо метавонед дар вақти дилхоҳ обунаро қатъ кунед. Маълумоти шумо бехатар аст.
Хабардор бошед! Ба бюллетени мо ҳамроҳ шавед!
Ҳоло обуна шавед ва дастрасии ройгон ба дастурҳо, асбобҳо ва захираҳо барои муштариён дастрас шавед.
Ба навор монед! Ба бюллетени мо ҳамроҳ шавед
Шумо метавонед дар вақти дилхоҳ обунаро қатъ кунед. Маълумоти шумо бехатар аст.
Ширкати ман
Ба навор монед! Ба бюллетени мо ҳамроҳ шавед
🙌 Шумо (қариб) обуна шудаед!
Ба паёмдони почтаи электронии худ равед ва почтаи электронии ба шумо фиристодашударо кушоед, то суроғаи почтаи электронии худро тасдиқ кунед.
Ширкати ман
Шумо обуна шудаед!
Ташаккур ба шумо барои обунаатон. Мо ҳар рӯзи душанбе бюллетенеро бо маълумоти оқилона мефиристем.
Мубодила ба...