Шта је ЦЛВ? (Доживотна вредност клијента)

ЦЛВ (Цустомер Лифетиме Валуе) је укупан износ новца за који се очекује да ће купац потрошити на производе или услуге компаније током целог односа са компанијом.

Шта је ЦЛВ? (Доживотна вредност клијента)

ЦЛВ (Цустомер Лифетиме Валуе) је мера колико новца се очекује да ће купац потрошити на производе или услуге компаније током читавог времена док послују заједно. Помаже компанијама да схвате дугорочну вредност својих купаца и донесу одлуке о томе колико треба да уложе у њихово стицање и задржавање. Једноставно речено, то је начин за компаније да схвате колико им клијент вреди током времена.

Животна вредност клијента (ЦЛВ) је пословна метрика која мери укупну вредност коју клијент доноси предузећу током читавог трајања њиховог односа. То је кључна метрика за предузећа коју треба да прате јер им помаже да разумеју дугорочну вредност својих купаца и доносе информисане одлуке о маркетингу, продаји и стратегијама за корисничку подршку.

ЦЛВ узима у обзир различите факторе као што су просечна вредност поруџбине клијента, број трансакција које обављају и просечна дужина њиховог односа са предузећем. Израчунавањем ЦЛВ-а, предузећа могу идентификовати своје највредније купце и уложити ресурсе у њихово задржавање, чиме временом повећавају лојалност купаца и приходе.

У овом чланку ћемо дубље заронити у концепт ЦЛВ-а, његову важност и како предузећа могу да га израчунају и користе у своју корист. Такође ћемо разговарати о неким најбољим праксама за побољшање животне вредности купаца и стратегијама за коришћење ЦЛВ-а за подстицање раста пословања.

Шта је ЦЛВ?

Дефиниција

Животна вредност купаца (ЦЛВ) је пословна метрика која се користи за мерење укупног износа новца за који се очекује да ће купац потрошити на производе или услуге компаније током свог животног века. У суштини, ЦЛВ је предвиђање нето профита који ће одређени клијент генерисати за посао током њиховог односа.

ЦЛВ се израчунава тако што се просечна вредност куповине купца помножи са бројем пута када се очекује да ће обавити куповину у датом периоду, а затим се тај број помножи са предвиђеном дужином односа купца са предузећем.

Значај

ЦЛВ је важан показатељ за предузећа јер им помаже да разумеју дугорочну вредност својих купаца. Познавајући ЦЛВ својих клијената, предузећа могу донети информисане одлуке о томе колико да потроше на привлачење и задржавање купаца.

На пример, ако предузеће зна да одређени купац има висок ЦЛВ, можда ће бити спремно да потроши више новца на маркетиншке кампање како би стекло тог купца, знајући да ће се инвестиција исплатити на дуге стазе. Слично томе, ако предузеће зна да клијент има низак ЦЛВ, може одлучити да усредсреди своје напоре на задржавање клијената веће вредности.

Поред тога што помаже предузећима да донесу стратешке одлуке о аквизицији и задржавању купаца, ЦЛВ се такође може користити за идентификацију области у којима предузеће може побољшати своје производе или услуге. Анализом понашања купаца високе вредности, предузећа могу да стекну увид у оно што покреће лојалност и задовољство купаца и да користе те информације да побољшају своје целокупно корисничко искуство.

Све у свему, ЦЛВ је вредна метрика за предузећа свих величина, јер пружа јасну слику дугорочне вредности њихових купаца и може да пружи информације о широком спектру стратешких одлука.

Како израчунати ЦЛВ

Израчунавање животне вредности клијента (ЦЛВ) је суштински корак у разумевању профитабилности вашег пословања. Ево корака за израчунавање ЦЛВ:

Формула

Формула за израчунавање ЦЛВ је:

CLV = Average Order Value (AOV) x Number of Transactions x Average Customer Lifespan

Фактори

Просечна вредност поруџбине (АОВ)

АОВ је просечан износ новца који клијент потроши на сваку трансакцију. Да бисте израчунали АОВ, поделите укупан приход са укупним бројем трансакција.

Број трансакција

Број трансакција је укупан број куповина које је извршио клијент током свог односа са вашим предузећем.

Просечан животни век корисника

Просечан животни век клијента је временски период током којег клијент остаје активан у вашем предузећу. Може се израчунати тако што се укупан број година током којих је корисник остао активан подели са укупним бројем купаца.

Пример

Рецимо да клијент потроши у просеку 100 УСД по трансакцији са вашим предузећем, обави 5 трансакција годишње и остаје активан 5 година. ЦЛВ за овог купца би био:

CLV = $100 x 5 x 5 = $2,500

Израчунавањем ЦЛВ-а за сваког купца, можете идентификовати најпрофитабилније купце и развити стратегије за њихово задржавање.

ЦЛВ у пословној стратегији

Животна вредност купаца (ЦЛВ) је кључна пословна метрика која мери укупан износ новца који ће купац вероватно потрошити на производе или услуге компаније током свог животног века. ЦЛВ је суштински алат за предузећа да разумеју вредност својих купаца и како да алоцирају ресурсе како би максимизирали профитабилност.

Стицање купаца

Аквизиција купаца је процес стицања нових купаца. Трошкови стицања нових купаца могу бити значајни и неопходно је разумети ЦЛВ ових купаца како би се осигурало да је трошак аквизиције оправдан. Разумевањем ЦЛВ нових купаца, предузећа могу донети информисане одлуке о томе колико да потроше на привлачење купаца и који су маркетиншки канали најефикаснији.

Задржавање купаца

Задржавање купаца је процес задржавања постојећих купаца. Задржавањем купаца, предузећа могу смањити трошкове аквизиције купаца и повећати профитабилност. Разумевање ЦЛВ постојећих купаца је кључно за развој ефикасних стратегија задржавања. Идентификовањем највреднијих купаца, предузећа могу да прилагоде своје напоре за задржавање како би максимизирали ЦЛВ ових купаца.

Лојални купци

Лојални купци су купци који више пута купују од предузећа током дужег периода. Лојални купци су од суштинског значаја за предузећа јер имају већи ЦЛВ од нових или повремених купаца. Фокусирајући се на изградњу јаких односа са лојалним купцима, предузећа могу повећати своју профитабилност и смањити трошкове стицања купаца.

Однос са клијентима

Изградња јаких односа са клијентима је кључна за максимизирање ЦЛВ-а. Фокусирајући се на изградњу јаких односа са купцима, предузећа могу повећати задржавање купаца, подстаћи поновне куповине и побољшати задовољство купаца. Предузећа могу да изграде јаке односе са клијентима пружајући одличну корисничку услугу, персонализована искуства и програме лојалности.

У закључку, разумевање ЦЛВ је кључно за развој ефикасних пословних стратегија. Фокусирајући се на привлачење, задржавање купаца, лојалне купце и односе са купцима, предузећа могу максимизирати профитабилност и осигурати дугорочан успех.

Море Реадинг

Животна вредност купаца (ЦЛВ) је пословна метрика која се користи за одређивање количине новца коју ће купци потрошити на производе или услуге компаније током времена (извор: Форбесов саветник). То је мерење колико је купац вредан за компанију, не само на основу куповине по куповини, већ и кроз целокупне односе са купцима (извор: Куалтрицс). ЦЛВ узима у обзир вредност прихода корисника и упоређује тај број са предвиђеним животним веком корисника (извор: ХубСпот).

Повезани услови маркетинга веб локација

Početna » Вебсите Буилдерс » Речник » Шта је ЦЛВ? (Доживотна вредност клијента)

Будите информисани! Придружите се нашем билтену
Претплатите се сада и добијте бесплатан приступ водичима, алатима и ресурсима само за претплатнике.
Можете отказати претплату у било ком тренутку. Ваши подаци су безбедни.
Будите информисани! Придружите се нашем билтену
Претплатите се сада и добијте бесплатан приступ водичима, алатима и ресурсима само за претплатнике.
Можете отказати претплату у било ком тренутку. Ваши подаци су безбедни.
Учешће у...